4. De ICT draait door

Veel filmen betekent ook veel monteren. Intussen ruim 30 korte filmpjes opgenomen voor Nederlands en Onderzoeksvaardigheden. Daarnaast nog eens 14 filmpjes voor een onderzoeksproject en verder gewerkt aan een leadertje. Het leadertje duur maar 6 seconden…maar mijn ervaring is dat zo’n kort dingetje vaak meer tijd in beslag kan nemen dan een langer verhaal. In eerste instantie had ik ook teveel beeldmateriaal in die paar seconden gepropt maar ben de volgende versies steeds meer eruit gaan halen. Ook het ‘jingletje’ componeren is vierkante millimeterwerk. Er moet nog wat aan geschaafd worden maar het komt al aardig in de buurt.

Ik heb kort gesproken met Chris Kockelkoren, de onderwijskundige. Hij vroeg me of er niet voor iedere clip een inleiding moet komen met de leerdoelen. En na afloop een samenvatting. Goed plan, en denk ik op basis van mijn eerste ervaringen toch moet komen tot een soort standaard waarbij de leerdoelen helder moeten zijn. Mijn formulier is in de maak en ik ga op korte termijn met Chris dit verder uitwerken.

Intussen is er ook weer nieuw werk binnengekomen: Peter Princen wil voor het vak bedrijfskunde korte kennisclips laten maken en er worden een deel weblectures ingepland. En of er al niet genoeg leuk werk te doen valt willen ze ook nog een soort maandelijkse talkshow gaan maken! Tijdens de officiële opening van de faculteit is er een tafelgesprek gedaan volgens het format van DWDD. Het plan is nu om dat een paar keer te gaan doen in een studio setting. Volgende week is de eerste redactievergadering en gaan we de plannen wat verder uitwerken.

Reacties zijn welkom!

