Week 5: Time to spread the word

Gelukkig! Projectleiderschap geregeld, projectteam compleet! En gelijk de eerste resultaten (zie deze Blog!) En ook op de werkvloer beginnen langzamerhand de geluiden van het MOOC project door te sijpelen. De volgende stap is dat het sijpelen, stromen gaat worden. De kick-off die de komende week is gepland is een mooie gelegenheid om meer en meer bekendheid te geven aan het project.

Zo’n kick-off bekijk je als vlaggendrager toch met gemengde gevoelens. Niets dan lof over de organisatie! Gave spreker, goed programma en volle bak (een volle zaal) zo heb ik begrepen. Dus dat is klasse! Maar ja als vlaggendrager moet ik eigenlijk ook al om 14:00 aanwezig zijn om het programma door te nemen. Ook dat snap ik, maar het blijft lastig om dat te combineren met lesverplichtingen. Ik hoop dat ik een vervanger kan vinden voor mijn ICT Foundations les.

Kijk volgend jaar heb ik dat probleem denk ik niet meer, aangezien dan ook deze onderwijseenheid ‘gemoocified’ zou moeten zijn 😉

Niet dat ik dan op ieder moment beschikbaar ben, maar dan heb ik meer collega’s die in de coaching, begeleiding, training me zouden kunnen vervangen. Of wellicht kan ik dan makkelijker in het rooster het moment verplaatsen naar een moment die zowel mij als de studenten uit komt. Of naar een online setting. Dromen genoeg in ieder geval 😉

Vooralsnog heb ik zin in aanstaande donderdag en in de week erna. We (de projectleider, de instructional media designer en ik) bezoeken dan de Educause. De grootste conferentie over ICT in het onderwijs. Alle drie hebben we verschillende sessies rondom MOOCs en OER op staan om te bezoeken en we zullen daar ook vast op deze site over bloggen.

Vandaag geen Innovatie challenge.

Reacties zijn welkom!

