Week 6 – Full of suprises

Drie verrassingen in de 6e week van Zuyd Innoveert project voor Zuyd. De ‘meer dan verwacht’ verrassing kwam tijdens de kick-off van Zuyd Innoveert.  Daan Roosegaarde had een zeer inspirerende speech.

Grijns ik hoop alleen dat we met Zuyd ooit zijn voorgestelde vormen van innovatie kunnen doorvoeren in onze organisatie. Begrijp me niet verkeerd Zuyd Innoveert is een mooi initiatief en ik maak er dankbaar gebruik van. Maar het is (nog!) niet de natuurlijke beleving in alle lagen in onze organisatie innovatie zou moeten zijn. Daan heeft prachtige voorbeelden en weet het super te verwoorden. Heerlijk! Mooi ook om weer bin te praten met de andere projectleiders, na de goedkeuringen hebben we elkaar niet meer gezien in dit kader. Ook leuk dat er microprojectleiders waren. Ik hoop dat ik Dave Krapels als ‘opdrachtgever’ met een echte behoefte kan helpen. Genoeg om over na te denken/werken. O ja en sorry Karel voor het lenen van je motto 😉

De leuke verrassing uit onverwachte hoek was de inbreng van 8 tot 10 groepen van NID studenten die in het kader van hun vak onderzoeksvaardigheden onderzoek gaan doen op verschillende aspecten van de MOOC.  Erg benieuwd wat daar uitkomt.  Naast de credits die ze bij goed resultaat van hun docenten krijgen heb ik SubWay platters ingezet en beloofd de resultaten serieus te nemen en te gebruiken. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat opleveren.

De ‘weet nog niet goed wat ik ermee aan moet verrassing’ kwam van de projectleiders van Zuyd Innoveert. In dezelfde week van de grote kick-off werd ook bekend gemaakt dat de voorbereidingen op de nieuwe ronde van innovatieprojecten weer begint. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar even van moest ‘uitblazen’. Natuurlijk zie ik gelijk nieuwe uitdagingen en mogelijkheden om te innoveren. En natuurlijk liggen er nog ideeën genoeg op de plank om uit te voeren. Maar eigenlijk is het huidige project pas net echt goed van start en het is ook niet zo dat onze faculteit (en wellicht ook de andere faculteiten niet) een legertje vlaggendragers en/of projectleiders heeft. Er is in het afgelopen schooljaar veel tijd gaan zitten in de voorbereiding van dit project, natuurlijk zal het e.e.a. nu sneller gaan als ik zelf het vlaggendragerschap op me neem, maar ik had ook graag meer geleerd van mijn college vlaggendragers. Gelukkig is daar wel oog voor en wordt er nog in het najaar iets gepland hieromtrent, maar of en kennis delen, en een nieuw project opstarten en het huidige project begeleiden goed gaat komen? Ik weet nog niet goed wat ik ermee aan moet. Wellicht brengt volgende week daar een antwoord op.

Innovatie challenge #6: Beleef alle verrassingen die je tegenkomt tijdens het innoveren! Benoem ze! Geniet van de positieve verrassingen en ‘buit ze uit’!  Laat je niet afschrikken van diegene ‘waar je niet zo goed weet wat je er mee aan moet.’ Benoem ze! Innoveren duurt tijd en ook voor die verrassingen komt een tijd en plek.

Een gedachte over “Week 6 – Full of suprises

  1. Pingback: 10 Innovatie challenges so far @ Zuyd Innoveert ICT | 2 BE JAMMED

Reacties zijn welkom!

