Verzameling berichten over MOOC’s

Afgelopen week sprak ik met een groep studenten van NID die een onderzoek moeten doen naar MOOC’s (literatuurstudie) en hoe deze passen binnen de strategische doelen van de faculteit ICT.
Ik heb ze naast dit blog en 2beJAMmed vele namen en bronnen aangedragen. Voor hen en voor input van ons project zet ik ze nog even op een rij

Nog wat meer bronnen:

TrendsMOOCs

De elementen die in de paper worden onderscheiden (trends, kansen en strategische implicaties) door Robert Schuwer in een figuur bij elkaar gezet. Ze zijn door de auteurs ingedeeld langs twee dimensies (impact en tijdshorizon). Sommige onderscheiden elementen gelden voor de meeste instellingen, andere slechts voor enkele.

  • working papers based on 17 online courses offered on the edX platform. Run in 2012 and 2013, the courses analyzed drew upon diverse topics — from ancient Greek poetry to electromagnetism — and an array of disciplines, from public health to engineering to law. The working paper series features detailed reports about individual courses; these reports reveal differences and commonalities among massive open online courses (MOOCs). In the coming weeks, data sets and interactive visualization tools will also be made available. [Bron]
  • Webinars over MOOC’s en OCW (Robert Schuwer)+ Weblectures (Pierre Gorissen). Beschikbaar via Vereniging voor Onderwijs Research

En nee, ik heb nog niet alles gelezen cq gezien. Misschien dat de studenten een mooi overzicht kunnen maken. Dat zou fijn zijn 🙂

Advertenties

Reacties zijn welkom!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s