Een nieuw begin…….

Projectleider van het MOOCZI project?!! Een nieuwe uitdaging…..

Toen ik werd gevraagd door Marcel of ik projectleider wilde worden van het MOOCZI project had ik geen idee wat me te wachten stond. Net met een nieuwe baan gestart als docent Algemene Kwalificaties en dan projectleider worden, was dat wel verstandig?
Ik had nog nooit van MOOC gehoord en heb dan ook geen achtergrond in de ICT. Dus na thuis eens goed te hebben nagedacht…………….heb ik uiteindelijk besloten om ‘in het diepe te springen’en de uitdaging aan te gaan.
De eerste weken heb ik me voornamelijk verdiept in verschillende aanbieders van MOOC en hier literatuur over gelezen. Langzaam werd me duidelijk in wat voor een project ik was gestapt.
Deze eerste weken ben ik samen met Pieter aan de slag gegaan met het onderdeel bedrijfskunde. Hiervoor zijn we zelf de lesstof gaan ‘doorspitten’, zodat we de lesstof konden omzetten in een opzet voor de MOOC.
Nog een hele klus zo bleek toen we hier eenmaal mee bezig waren! Naast het onderdeel bedrijfskunde ben ik ook aanwezig geweest bij het opnemen van enkele weblectures en animaties, leuk om te zien hoe dit in zijn werk gaat!
Tijdens de wekelijkse vergaderingen van het MOOCZI team kwamen er voor mij steeds nieuwe onderwerpen aanbod, waardoor ik het gevoel had veelal achter de feiten aan te lopen.
Gelukkig waren de andere teamleden steeds bereid om over de nieuwe onderwerpen uitleg te geven.
|
Blok 1 (IF1) wordt nu langzaam afgerond en al het materiaal wordt momenteel door Judith en Chris in coursite geplaatst. In september kan de eerste lichting studenten gebruik maken van de MOOC.
Ik ben erg benieuwd hoe studenten dit gaan ervaren. Best spannend!

Reacties zijn welkom!

